Çevrimiçi bir işe başladığınızda asıl amacınız ürünleri satmak değil mi? Bir işletme sahibi olarak mağazanızı daha fazla kitleye sergilemek istiyorsunuz. Peki, sosyal medyaya girmeye karar verdiniz, neden? Madem herkes yapıyor, sen neden olmasın? Markanızı pazarlamanın en iyi yolunun bu olduğu yönündeki abartılı reklamın herkes tarafından bilinmesi caziptir.

Çevrimiçi mağazanız için bir bloga sahip olmanın çok yardımcı olabileceğini biliyor musunuz? Birçok işletme, kaliteli içerik yayınlamak için zamanları olmadığı için bir blog sahibi olmanın önemini anlamıyor.

Bugün, bir blogun e-Ticaret işinizin büyümesi için nasıl önemli bir rol oynayabileceğinden bahsedeceğiz. Daha sonra, işle ilgili blog gönderileri yazarken size yardımcı olacak bazı ipuçlarını da ele alacağız.

1) Blog, müşterilerinizi eğitmede yararlıdır

Blog yazmak, müşterilerinizi sunduğunuz ürünler/hizmetler hakkında eğitmenin en iyi yollarından biridir. Bu, bir işletme sahibi olarak markanıza daha fazla değer katmanıza yardımcı olur. Müşterilere ürünleriniz hakkında yararlı bilgiler verdiğinizde, sizden ürün satın alma olasılıkları daha yüksektir. Blogunuzu, ürünlerinizin kullanımına ilişkin eğitimler sağlamak için kullanabilirsiniz.

Örneğin: Bilgisayar parçaları satan bir çevrimiçi mağazanız varsa. Bir bilgisayarın nasıl oluşturulacağı veya bilgisayarınızın performansının nasıl daha iyi hale getirileceği hakkında eğitimler yazabilirsiniz. Bunlardan bahsederken eğitimlerde ürünlerden bahsedebilir ve web sitenizden blog gönderisinde ürünlerinize bir bağlantı verebilirsiniz. Potansiyel müşterileriniz, ürününüzü kullanma konusunda farklı fikirler edinebilir ve muhtemelen çevrimiçi mağazanızdan ürün satın alacaktır.

2) Blog, Arama Motoru Optimizasyonu'nda (SEO) işletmenize yardımcı olur

Blog gönderileri, web sitenize SEO'da çok yardımcı olan daha fazla dahili bağlantı oluşturur. Blog, web sitenizde Google, Bing ve Yahoo gibi tüm büyük arama motorları tarafından indekslenen ürünleriniz / hizmetlerinizle ilgili kaliteli içeriğe sahip olmanın harika bir yoludur. Blog yazınıza ne kadar orijinal içerik yazarsanız, arama motorlarında o kadar iyi sıralama alırsınız. SEO devam eden bir süreçtir ve düzenli olarak blog gönderileri yayınlamak sitenizi her zaman aktif tutar, bu da arama motoru optimizasyonu söz konusu olduğunda faydalıdır.

Örneğin: “Sony Televizyon Modeli XYZ” sattığınızı ve ürününüz hakkında düzenli olarak blog gönderileri yayınladığınızı varsayalım. Artık, ne zaman birisi "Sony Televizyon Modeli XYZ" için arama yapsa, Google sizin bu ürünle bir ilginiz olduğunu bilerek web sitenizi tarar. Bu nedenle, bu öğe arandığında web siteniz arama sonuç sayfasında görünecektir.

3) Blog, potansiyel müşterileri satın almaya ikna ederek satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur

Çevrimiçi bir işletmeniz varsa, sunduğunuz ürün/hizmetlerle ilgili olarak hedef kitlenizle farklı hikayeler paylaşmanın pek çok yolu vardır. İşinizi nasıl başlattığınız hakkında konuşun, hedef kitlenizi sektörünüzdeki yenilikler hakkında eğiten hikayeler paylaşın, ürün/hizmetinizin birisine nasıl faydalı olduğuna dair hikayeler paylaşın veya hedef kitlenizin ilginç bulabileceğini düşündüğünüz herhangi bir şey paylaşın (bunu yapmak zorunda değilsiniz). ürününüzle ilgili olabilir). Bu tür bloglar, sektörünüzde uzman olduğunuzu ve hedef kitlenizi eğitmekle ilgilendiğinizi gösterir. Sizi rekabetçi pazarda farklı kılar. Bu size ziyaretçileri eğiterek uzmanlığınızı sergileme fırsatı verir ve hedef kitlenizi alıcılara dönüştürebilir.

Eğlenceli Gerçek: Blog yazmaya karar veren şirketlerin %92'sinin blogları aracılığıyla müşteri kazandığını biliyor muydunuz?

Soluto Yazılım, blog da dahil olmak üzere çeşitli CMS özellikleri sunan harika bir e-Ticaret çözümüdür. Mağaza sahibi, blog gönderilerini ve ilgili yorumları yönetmek için tam erişime sahiptir.