Çevrimiçi mağazanızın neden bir dilek listesine ihtiyacı var?
“Dilek listesi” denilince aklınıza ne geliyor? Bu özelliğin uygulanması tam olarak kulağa nasıl geliyor: almak istediğiniz şeylerin bir listesi. Bir çevrimiçi mağaza sahibi olarak, müşterilerinizin ürünleri daha sonra inceleyebilmeleri veya satın alabilmeleri için bir dilek listesine kaydedebilmelerini ister miydiniz? Müşterilerinizin hediye vermek için dilek listelerini arkadaşları ve aileleriyle paylaşabilmelerini ister misiniz?
Müşterilerinize alışveriş sepetinin bir parçası olarak dilek listesi özelliği sunmak, mağazanızın web sitesine sadakat oluşturmanın harika bir yoludur. Bir mağaza sitesinde dilek listesi özelliğine sahip olmak, çevrimiçi işletmelerin müşterileriyle akıllı bir şekilde etkileşim kurmasına olanak tanırken, alışveriş yapanların arzu ettikleri şeylerin ve gelecekteki satın alma tercihlerinin bir listesini oluşturmasına olanak tanır.
Her e-Ticaret mağazasının bir dilek listesine ihtiyacı var mı? Çoğu durumda bu sorunun cevabı, aşağıdaki nedenlerden dolayı evettir:
Müşterilerinizin ihtiyaçlarını anlamak - İstek listesi, müşterinizin aklından geçenleri öğrenmenin harika bir yoludur. Satın alma geçmişini, müşterinin tercihlerinin küçük bir parçası olarak düşünmeye çalışın. Ancak dilek listesi, herhangi bir çevrimiçi işletmeye müşterileri ve onların neyi sevdikleri veya arzuladıkları hakkında pek çok değerli bilgi sağlayabilen ardına kadar açık bir kapı gibidir.
Müşteriler dilek listelerini arkadaşları ve aileleriyle paylaşmayı sever - Müşterilerinize dilek listelerini arkadaşlarına ve ailelerine e-postayla gönderebilecekleri bir yol sağlamak, alışveriş yapanlar için çevrimiçi alışverişi eğlenceli hale getirmenin hoş bir yoludur. E-posta gibi farklı mecralarda veya sosyal medya sitelerinde kolayca paylaşılabilmesi için dilek listesini benzersiz bir bağlantıyla paylaşılabilir hale getirmek her zaman iyi bir fikirdir.
İstek listesi harika bir pazarlama aracı olabilir - İstek listesine bakmanın başka bir yolu da harika bir pazarlama aracıdır çünkü son derece hedeflenmiştir ve alıcılar her zaman onu kullanmak için motive olurlar. Örneğin: küçük erkek kardeşiniz size istek listesinin belirli bir e-Ticaret mağazasında olduğunu söylediğinde. İlk yapacağınız şey nedir? Büyük olasılıkla e-Ticaret mağazasını ziyaret edeceksiniz, dilek listesine göz atacaksınız ve sonunda küçük kardeşiniz için bir şeyler satın alacaksınız.
Peki dilek listesi nasıl bir pazarlama aracıdır? Nedeni oldukça basit, tıpkı yukarıdaki örnekte anlatıldığı gibi online mağazanızı yeni müşterilere tanıtıyor.
Müşterileri mağaza web sitesine geri dönmeye teşvik edin – Mağaza web sitesinde bir istek listesi özelliği olması, müşterileri daha sonra geri gelip satın almaya teşvik ettiği için dönüş trafiğini artırabilir. Müşterilerin dilek listesini çevrimiçi hesaplarına kaydetmelerine izin verilmesi, onlara dilek listesi öğelerini görüntülemek veya düzenlemek için istedikleri zaman mağaza web sitesine dönmeleri ve hesaba giriş yapmaları için bir neden verir.
Dilek listesi, düğün veya doğum günü gibi farklı durumlar için hediyeler için kullanılabilir. Peki, dilek listesinden hediye veren kişi ne tür faydalar elde eder?
Onlara yanlış bir hediye almadıklarına dair bir güvence verir.
Alıcının hediyeyi beğeneceğini garanti eder.
Alıcı hediye paketini açtığında ve hediye veren olarak alıcının istemediği bir şeye sahip olduğunuzda tüm garip anları senkronize etmez.
İstek listesi, bir mağaza sitesinde olması gereken harika bir özelliktir - Peki, bir işletme sahibi dilek listesinden ne tür faydalar elde eder?
Birçok kişi, arkadaşlarının veya ailelerinin çevrimiçi alışveriş yaptığı yerlerden alışveriş yapmayı tercih ettiğinden, bir çevrimiçi mağazanın reklamını yapmanın harika bir yoludur.
Mevcut müşterilerin mağaza sitesine geri dönmesini ve yeni müşteriler için kapıları açmasını sağlar.
Mağaza yöneticilerinin müşterilerin istek listesinde ne olduğunu takip etmesine ve belirli müşteri segmentlerini hedeflemek için buna göre promosyonlar yürütmesine olanak tanır.
Soluto eCommerce, müşterilerin arzu ettikleri veya gelecekte satın almayı planladıkları ürünlerin bir listesini oluşturmalarına olanak tanıyan dilek listesi özelliği sunar.
Yorumunuzu bırakın